Wednesday, September 29, 2010

dop! dop! dop! dop! dooooopppppp!





Peristiwa ini berlaku di Hulu Selangor, ya semasa zaid lawan Kamal, iaitu semasa kecoh hal zaid minum khamar dan Kamal takde degree.

Sebagai anak muda 1 Malaysia, Aku bersama 2 lagi sahabat iaitu Anak manja bongsu cik pah(bukan nama sebenar) dan Kasanova chemor kegemaran gadis kelantan (juga bukan nama sebenar) bertekad untuk pergi sebagai pemerhati.

Ok,selepas puas melantak di gerai Melayu kapitalis yang mahal nak mampos, kami pun pergi ke masjid Kuala kubu baru sebagai tanda pemuda soleh lindungan malaikat.(sebenarnya tak taw nak pergi mana bai,sebab masa tu tengah hujan bai).

Sebaik saja melangkah ke dalam masjid sambil berniat iktikaf, aku lihat ramai lelaki-lelaki memakai serban dan wanita berpurdah, yang lelaki berserban pulak memakai jaket yang tertera logo PAS, pergh! rupanya masjid ni kubu orang PAS bai!, tapi mestilah orang PAS lepak masjid kan, takkan DAP pulak nak lepak masjid bai, kang kecoh pulak macam kes Amoi Chantek masuk masjid itu hari. Bai, kalau kita kasi Amoi chantek masuk masjid, Confirm masjid kita akan penuh 5 waktu solat, takpayah nak tunggu hari jumaat kan.

Jadi, aku, anak manja bongsu cik pah dan kasanova chemor kegemaran gadis kelantan pilih pot di belah belakang sekali untuk berehat dan berbaring.Penat bai! tempat dah la hulu.

Tiba-tiba, sedang kami berbaring,kami di datangi oleh seorang pakcik tua berserban dan berjaket yang logonya PAS.Alaaaaa, potong stim la pakcik ni.

Pakcik tua itu memberi salam.Aku, anak manja bongsu cik pah dan Kasanova chemor kegemaran gadis kelantan serentak mengatur gerak untuk duduk,sebagai menghormati beliau dan kami pun menjawab salamnya.Aku dah gelabah dah bai, takkan nak kena baca fadhilat amal Tabligh kot bai!

pakcik tua itu membuka bicara, aku tersentak mendengar orang tua ni berbicara, anak manja bongsu cik pah khusyuk mendengar, manakala kasanova chemor kegemaran gadis kelantan baring semula sambil bermain hensetnya sebagai tanda tak nak amek pot bersama pakcik tua itu.

Tinggallah aku dan anak manja bongsu cik pah melayan kecekkan dialek kelantan pakcik tua itu.
Bladi Hell! aku seyes tak paham apa pakcik tua tu cakap, manakala anak manja bongsu cik pah sekali sekala menyampuk dan bertanya soalan, anak manja bongsu cik pah ni memang baik bai,dia dah biasa lepak-lepak dengan orang tua.

Sekali sekali, aku hanya bercakap ''Ooo" , "Emm" dan " ye latu" sebagai tanda mengambil hati pakcik tua itu, nak cakap lebih-lebih kang takut aku lari topik bai !
kasanova chemor kegemaran gadis kelantan buat apa? tak payah citer laaaaa.Dia masih lagi berbaring sambil bermain henset.Dia takpa bai, dia da biasa berkecek kelate tiap-tiap hari pada waktu malam.

Ok, aku dah semakin anoyying sebab aku tak paham apa pakcik tu cerita, aku hanya dapat tangkap dua tiga word atau jumlah ismiyyah dari perbualan pakcik tua tu, antaranya ialah:

dop!dop!dop!dop!dop! ISLAMIC BANKING dop!dop!dop!dop!dop! USIM dop!dop!dop!dop!dop!dop!dop! CIMB BANK dop!dop!dop!dop! dop!dop!
Ok, itu aja aku dapat tangkap bai! yang lain kena guna google translater!

Setelah lebih kurang setengah jam, pakcik tua tu pon blah, kami bertiga senyum antara satu sama lain dan berdop-dop sepanjang perjalanan pulang dari Hulu selangor.

Tiga Pengajaran dari peristiwa ini ialah :

1) Bai, takpayah la nak berdop-dop sangat, ini hulu selangor bai, bukan galas.

2) hendaklah kita mencontohi kasanova chemor kegemaran gadis kelantan, walaupun bermukim di perak,tetapi tetap mahir berdop-dop.

3)sebenarnya, memiliki awek kelantan ni pun satu kelebihan jugak, tak gitu kasanova chemor kegemaran gadis kelantan? =p


p/s : artikel ini bukan berniat Rasis.

2 comments:

::HaZiRaH:: said...

hahaha..sapela lg 2 org tuh~ =p sabokan aje~

Achilles said...

hahaha,,terpaksa di rahsiakan atas sebab tak tahan malu..=)