Thursday, October 28, 2010

Korupsi Dan Teori Konspirasi





Korupsi ialah rasuah, rasuah ialah korupsi. Indeks Persepsi korupsi(IPK) atau dalam lughah PPSMI nya Corruption Perception Index (CPI ) merupakan bancian atau penilaian yang di terbitkan oleh Transparency international bagi mengukur tahap korupsi bagi negara-negara serata dunia.

Ia akan menilai sama ada tahap rasuah negara anda di tahap OK,biasa-biasa je, boleh laaaaa, jahanam atau celaka.

IPK ini di laksanakan berdasarkan persepsi (baca : anggapan ) publik terhadap korupsi di jabatan publik dan politikus.

Dan berdasarkan apa yang anda lihat pada paparan di atas, 1Malaysia kita berada di tangga ke - 56 dari senarai ranking negara- negara yang telah di IPK-kan bagi sesi 2010.

sebenarnya ini bukanlah satu keputusan yang boleh di senyumkan atau di buat kenduri kesyukuran.Ini kerana, tiada peningkatan yang di tunjukkan 1malaysia, tahun lalu iaitu tahun 2009, ranking 1Malaysia berada di tangga ke-56 juga.Mungkin anda boleh kata ini konsisten dan istiqamah dalam berkorupsi. Hakikatnya, ini lebih buruk jika di bandingkan dengan pencapaian tahun lalu, tahun lalu skor 1 malaysia adalah sebanyak 4.5, manakala tahun ini turun 0.1 iaitu 4.4 . Walaupun kita di Malaysia ada MLM skor A, tapi belum tentu kita mampu skor A dalam IPK ini.

Kita mampu menarik nafas lega kerana sekurang-kurang nya kedudukan ranking kita berkorupsi berada di tangga yang lebih baik berbanding ranking bolasepak skuad negara.




Baiklah, selain di susun dalam bentuk kedudukan ranking, IPK juga tidak lupa melakarkannya dalam bentuk berwarna dan Yah! sangat menarik. Gambaran dalam bentuk berwarna ini bertujuan agar dapat menarik minat pelajar-pelajar tadika Kemas dan Taska ABIM.Selain dapat membendung kanak-kanak ini daripada di rasuah semenjak di bangku sekolah lagi.

Berdasarkan susun warna di atas, warna hijau menunjukkan skor negara-negara yang paling terendah jenayah korupsinya.Jiran kita, negara Lee Kuan Yew, singapura berada dalam kelompok zon hijau.Bahkan di kedudukan ranking, singapura berada di tangga ke -3 liga.Itupun sebab mengikut abjad awal nama negaranya.

Amat memeranjatkan juga, negara-negara kuffar sebenarnya berada di zon teratas berbanding negara Muslimin.

Negara-negar kafir Freemason, Illuminati,knight templer ,zaman batu, tentera dajjal, The Arrival dan makan pork mengatasi negara-negara Islam kita.

Apa semua ini ? konspirasi lagi kah ?

Emeriyyah Arab bersatu berada sekelompok dangan Israel dajjal, amenda semua ini ?

Negara-negara islam lain yang berada di atas Malaysia dan berada sekelompok dengan negara Freemason termasuklah Qatar, Oman dan Brunei, Brunei ?

Sementara Malaysia bertuah kerana berada dalam kelompok saudara Se islam nya seperti Arab Saudi, jordan , Bahrain, Kuwait dan Turki.

Kenapakah negara-negara Freemason kurang melakukan korupsi ? atau ia nya adalah ajaran yang di temukan oleh Knight Templer di palestina agar jangan berbuat rasuah ?

Tak payah pening-pening kepala laaah. Dah tentu orang-orang dalam IPK ini adalah ejen freemason dan Illuminati, dah tentu lah mereka mahu sabotaj negara-negara islam, negara islam yang kamceng sama mereka je yang tak kena sabotaj.

Jadi, Malaysia terselamat kerana berada di kedudukan 'kena sabotaj' bersama-sama negara saudara se islam yang lain.Kita terselamat dari agenda tipu daya freemason dan new world order.

Kita sepatutnya berterima kasih kepada pengkaji-pengkaji tegar kita yang berkerja keras dan sedaya upaya menyelamatkan kita dari kecelakaan semua ini.

Celakalah Freemason !

=)

3 comments:

CETUSAN SEIKHLAS RASA said...

Nice article... Freemason ada di mana-mana so kita kena sentiasa berwaspada...

Marhaen Kacak said...

haha....ko la idola aku... eh... idola2 ni ajaran freemason... taksub astaghfirullah.... kihkih

Achilles Monoloules said...

keh keh keh =)