Saturday, October 30, 2010

Ulasan Bukan edisi Astro Arena - Kelantan Vs Negri sembilan


Kelantan berjaya mencipta sejarah, untuk pertama kalinya kelantan berjaya menjulang Piala Malaysia buat kali pertama dalam sejarah bola sepaknya.Julangan yang cukup-cukup tinggi setinggi terbangan Wau di awangan untuk seluruh abe-abe dan mek-mek kelate.

Stadium Bukit Jalil di hurungi jersi merah Pahlawan merah, seolah-olah peta negeri kelantan sudah bertukar ke kawasan lembah kelang.Menjadikan ianya malam minggu yang menyoronokkan.Galas, di lupakan seketika.

Perlawanan yang memang standard bola sepak Malaysia, seperti tidak biasa, kedua-kedua pasukan bermain seperti mana pasukan dari malaysia sepatutnya bermain.

Senyuman harus di berikan kepada pasukan Negri sembilan kerana menunjukkan permainan hensem sehensem muka player mereka, gerakkan satu-dua yang di tunjukkan player negeri sembilan membuatkan 1Malaysia tergamam.

Negeri sembilan terpaksa bermain cantik, ini memandangkan rata-rata pemain mereka berwajah kacak dan jambu, malu lah kalau muka hensem tapi main macam celake, hanya dua tiga orang yang bermuka pailang, seperti Shukor Adan.Aidil Zafuan memimpin rakan-rakannya untuk terus bermain hensem pada separuh masa pertama perlawanan.

Kelantan turun dengan garang dan berwajah tegas seperti mana tegasnya rakyat kelantan menuntut royalti minyak mereka.Sungguhpun, ketinggalan pada seketika waktu, Apapun, Kelantan berjaya buktikan, walaupun player mereka tak sekacak player negeri sembilan dan tak berjaya mengurat mana-mana artis, mereka mampu menang.Mereka tak perlukan rita rudaini.

Keluarnya Aidil zafuan yang hensem pada babak kedua perlawanan bermakna terhentinya delegasi permainan hensem Negri Sembilan.Walaubagaimanapun, Aidil patut berasa gembira, kecederaan kakinya boleh di jadikan alasan untuk Rita rudaini mengurutnya sepanjang minggu.Enjoy your urut brader !

Aku lebih memberi tumpuan pada ulasan komenteter perlawanan di astro arena, tah hape hape punya mutu ulasan, macam borak dengan awek dalam henset, ade ke borak-borak pasal rambut player, pergi lahh mampus dia nak rambut macam mana.Astro punya piring kalau besar macam kuali kenduri pun tak guna, hujan tak, tiba-tiba tersekat-sekat, apa punya gampang laa.Pada aku, Astro arena umpama RTM kedua.

Alhamdulillah, stadium tak terbakar, tiada kematian, batu bata pun takda orang baling.Cuma yang paling dramatiknya apabila botol-botol menghiasi balapan, apa la dorang ni, pergi baling botol dekat balapan apa barang ? Baling lah dekat Pegawai-pegawai FAM tu, bila lagi nak lepas geram ?

Tahniah Kelantan Dan Negri Sembilan =)

2 comments:

Days said...

uncivilized ppl are everywhere kot hehe.menang pon baling kalah pon same je.hehe.negeri sembilan
kalah sebab pemain jambu hilang focus.krisis hati dan rumah tngga alam semesta hahhaha

Achilles said...

hahahahaha =)

betul2 =)