Wednesday, March 21, 2012

JikaSayaSeorangBapa #1

Sekiranya nanti, saya merupakan seorang bapa kepada anak, akan saya beritahu dia :

" Rayyan nak tahu tak, KLCC tu dulu, ala yang menara berkembar tu. Abah yang buat sorang-sorang tau", ujar aku sambil aku mula menyalakan rokok Suria. Rayyan duduk di tepi aku, asyik bermain dengan kotak-kotak produk Herbalife kepunyaan ibunya.

"Rayyan, jangan di main Herbalife mak kamu tu, kang mengamuk dia nanti, beballife kamu nanti", Aku menegur Rayyan dengan gaya serius Abah-abah.

" Yeke abah ? betul ke abah yang buat KLCC sorang-sorang ? tak penat ke kalau buat sorang-sorang abah ? kenapa tak buat ramai-ramai ?" Rayyan mula tembak aku dengan macam-macam soalan.Rasa nak hempuk kepala dia dengan kotak Herbalife pun ada.

" yess, yess, masa tu abah tengah cuti semester, kawan-kawan abah masa tu semua pergi seminar Herbalife, oleh kerana abah malas nak pergi seminar dan dapat botol air Herbalife, so abah isi masa lapang dengan buat KLCC sorang-sorang, Rayyan tahu tak, abah buat KLCC tu mula dari atas puncak dia sampai la ke bawah.Kalau biasa orang lain buat bangunan mula dari tapak kan ? tapi abah start dari atas.", Aku terangkan dengan panjang lebar pada Rayyan sambil aku tiup asap rokok dengan gaya angkuh.

" Wah ! hebatnya abah ! nanti abah buat KLCC banyak-banyak lagi taw ! Pap pap pap pap pap pap ", ujar Rayyan sambil menepuk tangan tanda teruja dapat bapak yang power.

" Ye, ye...", ucap aku dengan ringkas, aku nyalakan lagi sebatang rokok sambil menunggu bini aku yang masih belum pulang dari seminar.