Sunday, June 27, 2010

Dunia Tanpa Peluang..





Kau percaya pada peluang kedua?
Aku tak percaya.
Kau perlu pada peluang kedua?
Aku perlu.
Kau dapatkannya?
Aku gagal dapatkannya.
Jadi, mana peluang kau?

Emm, dunia ini indah.
Tapi bagai sarang lebah.
Semua menggelabah.
Bersesak-sesak ke lembah.
Masing-masing tak nak rebah.

Planet ini memang malang.
Tempat tinggal tanpa peluang.
Tempat gadis jalang.
Dan laki-laki helang.

Aku lihat.
Mat rempit tanpa peluang.
Aku lihat.
Mat dadah tanpa peluang.
Aku lihat juga.
Pasangan kekasih tanpa peluang.

Semua tersesat.
Pada dunia maha luas.
Semua terikat.
Pada dunia yang kononnya bebas.
Dan semua memilih lahanat.
Pada dunia yang wajibnya khalas.

Surahkan-lah aku apa-apa kalam.
Mimpikan-lah aku setiap malam.
Mandikan-lah aku pada zam-zam.
Tanamkan-lah aku dalam-dalam.
Doakan-lah aku dengan salam.

Aku tetap beriman.
Dunia itu.
Tanpa peluang.

No comments: