Monday, November 1, 2010

Jiran Depan Rumah

Jiran depan rumah aku ni merupakan keluarga yang lengkap, ada suami isteri dan dua orang anak perempuan yang cute, umur baru 4 tahun aku rasa.Kalau sebaye aku dah lama aku rembat dah.

Masalahnya sekarang, hampir setiap hari aku akan dengar si emak menjerit-jerit marah pada anak-anaknya.Peh! emak dia memang pailang habis.

Ini memang penderaan mental untuk aku, walaupun aku tak tahu apa yang di buat oleh si emak pada anaknya.Aku harap setakat hari ini, anak-anak dia masih hidup dan terus bertahan.

Kadang-kadang masa aku nak solat pun si emak terjerit-jerit marah anaknya.Terpaksa aku takbiratul ihram lebih tiga kali, khusyuk apa tah lagi ?

Masa aku tengah berak pun suara mak dia memekak dengar sampai jamban rumah aku.Terpaksa aku sambung berak dekat kolej.

Cibai betul hidup ini macam.

Antara kata-kata si emak yang sempat aku tangkap ialah :

"Kau ni ! menyusahkan aku aje lah, kau tahu tak aku penat ni, susahkannnnn aku ajeeeeeeee!! "

"Menyesal betul aku lahirkan kau ni !!!! "

Ada lagi.Ada lagi.

"Kau ni buat sepah je lah!!! Baik aku mati la kalau macam ni!!!! "

Seram.Seram.memang seram.

Aku hanya mampu berdoa sahaja semoga malaikat membawa rahmat keberkatan dan kemanisan iman pada keluarga mereka.

Kadang-kadang aku saja je bukak lagu Maher zen, kasi pasang kuat-kuat, kot-kot si emak ni boleh insaf ke, terbukak hati ke, tapi macam tak berhasil je, Ntah-ntah dia pun tak kenal Maher zen tu apa.

Aku bukan apa bai, kang jadi pape aku jugak yang kena, sebab aku ni antara jiran terdekat dia, kang di buatnya si emak ni potong anak dia masak jadi lauk ke, tak pun si emak ni yang terjun bunuh diri.Aku jugek yang susah nanti bai.

Kang aku pulak yang kena jadi saksi kat mahkamah, polis soal siasat semua.Aku malas la bai, assignment aku banyak tak siap lagi ni.Leceh la macam ni.

Tapi aku dah plan dah, kalau lepas ni si emak ni makin meroyan-royan, aku akan panggil jemaah tabligh masjid sri Petaling datang sini.Biar si emak tu tahu Kitab fadhilattul Amal tu tebal mana.Baru dia tahu penangan dakwah Tabligh.

Tapi kalau plan ni tak jadi jugek, aku akan selamba slowtalk sama si emak, biar aku yang jaga anak-anak dia.Ah! seronok jugak jadi bapa dalam usia muda ni.Baru lah awek-awek pun suka kalau lelaki suka budak-budak.

5 comments:

TUKANG KATA said...

kena tepon talian nur nih

:D

amir07_johor said...

mencarut betul tuh

Suhana Shahril said...

Baru akak tahu,aweks suka lelaki yang suka budak..muhahaha..

AtieAbid said...

huish..nak marah anak pun xde la smpi mcm tu makian..kata itu kan doa.. huhu. mesti anak dia lagi tension hari2 kena marah..

Achilles Monoloules said...

Hahahaahahah, tahu xpe =)