Wednesday, November 10, 2010

Tazkirah Tengah Hari dari Rasyid

Lokasi : Bilik Rasyid, Kolej Universiti islam Kapitalis.


Sebelum Ke kuliah sebelah petang, aku sempat di sekolah kan oleh Rasyid, rakan sekelas aku.


"Kita ni mer, belajar agama ni susah sikit, orang pandang tinggi mer, itu hari aku pergi karoeke dengan member aku, eh! dia boleh sound aku pulak, sebab kenapa aku karoeke sedangkan aku ni blajar agama, eh! menyirap pulak hati aku, apa dia ingat agama islam tu sempit ke sampai tak boleh karoeke, yang penting jangan berhibur sampai lagho, itu je.Itu lah susah kalau tak paham agama nak sembang pasal agama.Tengoklah satu hari nanti aku dah jadi Mufti Melaka, aku nak ubah mentaliti umat islam kita......PUNG! PANG! PUNG! PANG! PUNG! PANG! PUNG! PANG!........" -ujar Rasyid yang hanya memakai boxer separuh bogel dan rokok nusantara berasap kemas di bibirnya.

Aku hanya diam dan ketawa sinis dalam hati.

4 comments:

Days said...

kimslm rasyid tu hahaaha

Perawan Legi said...

senyum senget

Marhaen Kacak said...

ape dalam pikiran ko mase tu?..haha

Achilles Monoloules said...

Fikiran aku membayangkan maria ozawa bagi ceramah kat aku supaya jangan berzina, HAHA.