Tuesday, January 11, 2011

Ana






"Mey, oh Mey, pandang la sini, macam tak nak layan Ana je Mey ni."

Aku masih fokus menaip papan kekunci di Blekberi aku, tanpa menghiraukan rungutan manja Ana.

"Ye Ana, sori-sori.Mey mesej mak andam tadi untuk mekap pertunangan kita nanti.sori ye."
Ana sedikit tenang mendengar penjelasan aku.

"Mey, Mey tahu tak, Ana sedih sangat taw, semua orang macam tak boleh terima kemenangan Ana, Ana sedih sangat,hurm" rintih Ana, sambil menyandarkan kepalanya di bahu aku yang sasa.Bau haruman rambutnya yang ikal mayang menerjah hidung aku.

"Sabar Ana, hiraukan saja, mereka semua tu dengki." pujuk aku.

"Semua orang tak percaya bila Ana menang!"Ana meninggikan suaranya, meluahkan kekecewaannya.

"Siapa kata ? Mey percaya, Fendi Afifi pun percaya", aku cuba memujuk Ana, Oh yah, Fendi Afifi merupakan kucing Parsi peliharaan kami, lambang cinta sejati kami berdua.

"Mey suka sangat tengok Ana perform,Kiuuuutttttt sangat, rasa nak naik atas pentas tu dan peluk Ana,hehe", Aku cuba bergurau manja dengan Ana,tapi dalam keadaan terkawal.

" Mey ni, gatal eeekkkk," Ujar Ana sambil mencubit lengan sasa aku.

" Mey gembira Ana menang, sekurang-kurangnya takde la si Tomok tu menang", tambah aku.

"Tomok ? euuwwwwwwwwwwww!" balas Ana.

5 comments:

hantu GiGi said...

wah!!ana mng!!!aku suka!!

yok said...

kah kah , mey mey nie gatal lah ! hahahahaha

ijat_asni said...

haha
suke kat fendi afifi~

Achilles Monoloules said...

Hehehehehehe..

Benz Ali said...

satira versi pop rock! haha