Tuesday, February 8, 2011

K.Rajagopal Dan Saya

K.Rajagopal kehilangan sejumlah pemain tonggak sewaktu Harimau Malaya meramas Piala Aff Suzuki, mereka berada di kemuncak tekanan ketika di belasah Indonesia 5-1 pada perlawanan pertama. Akhirnya mereka sukses melalui semua tekanan itu.Ya, tekanan menghadapi penyokong-ponyokong yakjuj makjuj Laskar Garuda, menaiki kereta perisai dan memenangi kejuaraan.

Saya pula, seorang mahasiswa cengkaman AUKU, yang sedang menghadapi musim peperiksaan finale, minggu ini saya ada empat subjek peperiksaan yang perlu di lunaskan. Dua subjek sudah berlalu, ada lagi dua subjek.Saya memulakan peperiksaan Isnin semalam dengan membuat sendiri slip peperiksaan, akibat karenah birokrasi orang melayu bumiputra, saya terpaksa terjebak dalam jenayah koler putih. Subjek yang paling di benci iaitu Matematik Tambahan Arabiah Hosni Mubarak sudah saya selesaikan, Celakanya tadi malam saya di serang selsema, mukus cair mencurah-curah keluar.Saya berada di kemuncak tekanan, minda letih, hidung saya berair dan banyak fakta yang perlu saya hadam. Saya umpama Ariel Peter Pan yang letih keluar masuk mahkamah akibat video pancut senggamanya,

Lihat, persamaan saya dan Rajagopal ialah kami menghadapi tekanan, Rajagopal kehilangan pemain tunggak, saya pula hidung berair.Rajagopal menghadapi pertandingan yang kompetitif, saya tidak kurangnya, menghadapi musim peperiksaan yang padat dan celaka.

Bezanya, Rajagopal juara, saya belum lagi.Saya hensem, Rajagopal tak.

2 comments:

thestranger3290 said...

sumpah best nukilan tulisan YB kali ni..

iman said...

hahaha..sy hensem, rj gopal x..ayt trakhir sungguh tidak menahan..