Wednesday, April 20, 2011

Apa yang Anda tahu wahai gadis-gadis Melayu, tentang mamat Korea anda ?



Anda tahu, wahai gadis-gadis Melayu bahawa jangan mimpi anda akan berkahwin dengan mamat Korea yang anda anggap hensem tu, tahu ?


Anda tahu, wahai gadis-gadis Melayu, bahawasanya semenanjung korea terbahagi kepada dua, iaitu Korsel (korea selatan) di belah selatan dan Korut ( korea utara) di belah utara.


Anda tahu, wahai gadis-gadis Melayu, kedua-dua negara ini berperang dan bergaduh kerana berbeda idealogi, iaitu Korsel bermazhab kapitalis manakala Korut bermazhab komunis sosialis.


Anda tahu, wahai gadis-gadis Melayu, walaupun Perang Korea yang melibatkan Korut dan Korsel telah tamat pada tahun 1953, namun hubungan kedua-dua negara masih bergolak dan nakal.


Anda tahu, wahai gadis-gadis Melayu, Korsel membelanjakan 2.6% pendapatan perkapita negaranya dan 15% perbelanjaan kerajaan hanya untuk sektor ketenteraan.Menjadikan mereka negara ketujuh terbesar dalam perbelanjaan ketenteraan.


Anda tahu, wahai gadis-gadis Melayu, Korsel merupakan negara ke-6 terbesar dari segi jumlah tentera yang aktif dan juga ke-dua terbesar jumlah tentera simpanan.


Anda tahu, wahai gadis-gadis Melayu, di Korsel, populasi mereka berjumlah 50 juta orang, tetapi 3.7 juta darinya merupakan tentera.


Anda tahu, wahai gadis-gadis Melayu, Korsel mewajibkan semua lelaki di negaranya berkhidmat dalam ketenteraan, biasanya selama tempoh dua tahun.Ini adalah kerahan, supaya mereka bersedia menghadapi peperangan.


Apa benda semua ini ?


Ini bermakna Korsel sangat bersedia dari segi ketenteraan untuk menghadapi peperangan.kerana mereka sangat terdedah dalam kancah peperangan.


Ini bermakna kebarangkalian mamat-mamat Korea ( yang hensem ) yang anda minat gugur di bedil bom nuklear Korea Utara adalah boleh jadi.


Ini bermakna, kebarangkalian mereka termasuk SuperJunior dan Mamat Korea ( yang berlakon dalam sinetron jiwang) untuk di tembak komunis Korea Utara juga adalah boleh jadi.


Bila mamat-mamat korea yang anda minat ini gugur di medan syahid, siapa lagi yang akan anda minat, wahai gadis-gadis Melayu ?


Jangan mengade-ngade dan terhegeh-hegeh nak minat mamat ni pulak (sila klik ).



Nota kaki : Anda tahu, wahai gadis-gadis Melayu, Rain si mamat korea tu sedang melakukan persiapan untuk memasuki unit tentera Korea sebagai kewajipan negara tersebut.Mari kita doakan dia supaya tak kena tembak dengan Komunis Korea Utara.





9 comments:

Faiz Tapit said...

amir mmg besh lah!
mmuuahhh

Atyn Roslan said...

oh saya gadis melayu yang tak minat langsung korean. terima kasih =)

melor said...

no comment.. :p

Adi Zhaf said...

ceeehhh..betol jugak haha =P

:: Average ::

Ain said...

wah...bagus blog ko....
keep it up!!!!!!!1

Hayati Hamzah said...

wa minat sebab sweet, yg sbena wa tak tau lah :-<

YUZI said...

hahaha.. mmg rmai awek mysia minat mamat korea.. fanatik plak tu. hehe.. nice entry dan statement paling aku suka "Jangan mengade-ngade dan terhegeh-hegeh nak minat mamat ni pulak (sila klik )" hahahha terbaik!

yok said...

koool :)

Shairazi Saidin said...

3.7 juta tentera. Pala bana dia.


24:7 | Muak aku dengar penghinaan blogger Malaysia.

Nasib Lelaki | Wanita yang tidak layak dijadikan isteri.