Monday, April 18, 2011

Pengembaraan Penuh Bergaya Izzul Afiq : Melempang Adolf Hitler



Cuaca di Berlin suram dan dingin, ianya tentu petanda ajal Kerajaan Nazi sudah hampir.Izzul Afiq menyusuri jalan-jalan yang musnah akibat bedilan Tentera Merah dan Nazi Aryan.Target tempat yang di tuju sudah semakin hampir.


Ya, di hadapan Izzul Afiq adalah sarang yang di katakan Fuhrerbunker, tempat persembunyian Adolf Hitler, hari-hari terakhir sa-orang Hitler sangat tragis, menikus di markas bawah tanah.Tentera Merah Soviet semakin menghampiri Berlin, kelak akan mengepungnya.


Izzul Afiq, seorang anak kelahiran Chemor, Perak, datang dari masa hadapan dengan satu tujuan. Izzul Afiq menghampiri Fuhrerbunker, di hadapannya berdiri dua orang soldier SS yang asyik menghisap tembakau." Berhenti ! Siapa kau ! ", teriak salah seorang soldier SS tersebut sebaik sahaja menyedari kehadiran Izzul Afiq.


"Aku Izzul Afiq, asal dari Malaya, jajahan empayar Jepun, kau orang punya sekutu jugaaaak", jawab Izzul Afiq dengan tenang ala-ala lelaki Melayu.


" Tipu ! aku belum pernah lihat muka manusia seperti kau, kau bukan asal dari sini, kau juga bukan dari Soviet Darul Komunis, kan ? ", soldier SS itu mula merasa was-was.


" Kau ni bangang apa, kan aku cakap tadi aku dari Malaya, cepat bawak aku jumpa Hitler, aku nak sampaikan maklumat, cepatttt ", Izzul Afiq mula panas dengan soldier SS yang bangang.


"Ikut aku", Izzul Afiq mengikut buntut soldier SS tersebut, mereka menuruni anak tangga, dan melewati lorong yang sedikit sempit, suasananya agak malap.Rupanya, FuhrerBunker itu sangat besar dan sistemetik, terdapat banyak bilik yang Izzul Afiq sendiri tidak tahu apa di dalamnya.


Izzul Afiq sempat melirikkan senyuman kepada seorang gadis Jerman yang lalu berselisih dengannya.Entah siapa gadis itu, mungkin mainan tentera SS gamaknya.Gadis Jerman itu membalas senyuman Izzul Afiq.Kini, Izzul Afiq tahu bahawa lelaki Melayu mampu go internasional.


"Tunggu sini", Soldier SS itu masuk ke dalam bilik besar yang di kawal oleh sekumpulan Soldier SS yang lain. Izzul Afiq berdiri pegun sambil pandang kerek pada tentera SS yang mengawal.


"Kau boleh masuk, sampaikan maklumat kau pada Fuhrer", ujar Soldier SS yang baru sahaja keluar dari bilik besar tersebut.


Izzul Afiq melangkah masuk sambil memulas tombol pintu dengan angkuh.


Kelihatan, seorang lelaki yang tak berapa tua sedang duduk, lelaki itu memakai seragam formal sambil memandang serius Izzul Afiq.Ya, itu lah Adolf Hitler, manakala, di penjuru bilik itu, berdiri seorang lagi lelaki, itu adalah Joseph Goebbels, Menteri Propaganda Nazi.


“Siapa kau anak muda ? kau bukan orang Aryan Jerman, Adakah kau yahudi ?”, Hitler mula menegur Izzul Afiq.


“ Aku Izzul Afiq, kampungku Chemor, Malaya di Asia, aku bukan Yahudi, aku Melayu”, jawab izzul Afiq.


“Jadi kau bukan Bangsa Aryan Jerman, apa maklumat yang ingin kau sampaikan ?”, Hitler masih fokus terhadap Izzul Afiq, manakala Joseph Goebbels diam menjadi pemerhati.


“HAHAHAHA”, Izzul afiq ketawa kerana melihat misai Hitler yang lucu, dari tadi lagi dia hendak ketawa, tapi kali ni dia tidak tahan.


“Kenapa kau ketawa ? “, Hitler pelik dengan kelakuan anak muda itu.


“Kau ni pandai cukur misai ke tak ? ok lah, aku bukan orang Aryan yang hebat, tapi di Malaysia aku adalah masyarakat ketuanan Melayu, kalau kau bangga dengan lambang swastika kau, kami bangga denga keris”, jawab Izzul afiq dengan tenang dan tartil.


“ Apa kau cakap ni ? kau jangan main-main, aku ni Hitler tahu tak ! tahu !”, Hitler mula meninggikan suaranya, mukanya marah.


“ Aku ni sebenarnya, dah lama panas dengan kau, kau tahu tak ada orang yang anggap kau ni hero mereka, padahal kau ni setannnnnnnn! Kau setannnnnnnnnn !”


Paaaannnnngggggggggggg!


Sepantas kilat Izzul Afiq menampar kepala Hitler, Hitler terjatuh di tepi meja pejabatnya.


Joseph Goebbels yang memerhati dari tadi terkejut dengan tindakan Izzul Afiq.


Tanpa membuang masa, Izzul Afiq terus menarik misai Hitler yang masih lagi terkejut dengan tamparan Izzul Afiq. Hitler menjerit.


Izzul Afiq menarik misai Hitler dengan sekuat hati. Misai itu tercabut, darah terpecik dan jeritan Hitler tidak kedengaran lagi.


Izzul Afiq berundur tiga langkah ke belakang, sambil tersenyum puas. Jasad Hitler masih lagi kaku.


Joseph Goebbels meluru kearah Hitler yang sedang terbaring.


“Fuhrer! Fuhrer !”, Joseph Goebbels meletakkan tangannya di dada Hitler.


“Cilake, kau pembunuh!”, Joseph Goebbels memandang Izzul Afiq.


“HAHAHAHAHA”, Izzul Afiq gelak besar, lalu menghaibkan diri dan hilang.


----------------------------------------------------------------------------------------------------

Joseph Goebbels terperanjat, mana taknya, sudah lah di depannya jasad Hitler tidak bernyawa dan Izzul Afiq pula ghaib entak ke mana.


Seperti yang tercatit dalam sejarah, Adolf Hitler mati kerana membunuh diri akibat kekalahan Jerman dalam perang dunia ke-2.


Hakikatnya, kematian Adolf Hitler berpunca dari tangan seorang anak tempatan kelahiran Chemor, Perak. Tangan Izzul afiq yang menampar dan menarik misai Hitler.


Berbanggalah dari Perlis hingga ke Sabah.


Hitler, mati di tampar anak tempatan Chemor.



5 comments:

poket penuh said...

nak klik komen pun dah rasa segan.

tapi xpelah,orang perak punya pasal.

XD

lagi satu..misai tercabut pun boleh bawak kematian rupa2nya XD XD XD

Mitsuo said...

haha tak bleh blah.. kesian Hitler.

lalink7 said...

kene penampo? hahhahahah

Adi Zhaf said...

aje lemah hitler tu..kene tampo dahi cabut mise pon bleh mati..tkejut awok =P

:: Average ::

Faiz Tapit said...

cilake.. kah3