Tuesday, October 18, 2011

Bunian

Aku masuk ke dewan kuliah dengan lafaz bismillah, peluh jantan aku bertakung di dahi, punya lah aku menggelabah berlari tadi, ingatkan lecturer dah masuk, mujur belum.

Macam biasa aku parking pot tepi aircond, di belah hujung dewan, itu pot biasa aku, Malaikat pembawa barakah pasti sudah kenal, siapa punya pot kerusi tu.

"Bismillah", aku melafazkan kalimah suci itu untuk kali ke dua, sambil meletakkan punggung ke kerusi berkusyen empuk.

Di belakang aku terdengar suara beberapa wanita berleter-leter ala mak-mak di rumah.Aku memandang ke belakang sambil buat muka annoying.

Dan macam biasa line up di belakang aku adalah orang yang sama, Kak Amiey Rosmainie sedang becok bercakap sambil kadang-kadang terdengar dua tiga butir kalimah korea,pengaruh drama korea barangkali.Sebelahnya, Sufiea D'am0ur sedang gigih memakai kontek lens barunya manakala tangan kanannya ligat mengenakan celak ke mata. Spek matanya entah ke mana hilang, pengaruh drama korea mungkin.Di sebelah Sufiea D'am0ur pula adalah Mardhiah Zawawi, jari jemarinya sedang menekan gadget canggih, macam biasa, dia tengah praktis  main piano melalui gadjet canggih beliau, pengaruh drama korea la, apa lagi.

Aku tinggalkan ketiga-tiga wanita tadi dengan dunia Korea mereka sedangkan kaki mereka tak pernah ke Korea Selatan, apatah lagi Korea Utara.Aku bersandar melepaskan lelah, ah lambat pulak lecturer ni nak masuk, aku kerutkan dahi, tanda anak muda dahagakan ilmu. Sementara menunggu, aku sempat alunkan lagu " aku menunggumu dari Tuesday ,wednesday, Thursday", ala lagu annoying awi rafael tu.

"Hai sayang", aku tersentak dan serta merta berhenti menyanyi lagu awi rafael.Ah sudah dia datang pulak."Sayang buat apa sini, kan abang cakap tunggu dekat rumah, abang ada kelas ni kan", aku cakap dengan nada berbisik.

"Ala Cendana bosan la kat rumah, risau, mana tahu abang menggatal dengan perempuan-perempuan ni " Cendana memandang aku dengan memek muka yang manja sebijik macam muka Nurul Fathia.

"Tak, tak, abang tak gatal dengan siapa-siapa pun, janji !, lagi pun abang nak mengatal dengan siapa ? Ha siapa ?" Aku mencabar Cendana sebagai bukti kesetiaan aku. " Dengan dia !", Cendana mengacu jari telunjuk comelnya ke arah Sufiea D'am0ur yang masih lagi mengenakan celak ke matanya.

" Euwwww, jangan harap, dah la, sayang balik dulu ea, abang tengah kelas ni", aku cuba memujuk Cendana." Taknak la, nak teman abang ! " Serentak, Cendana duduk ke atas riba aku, mata aku terbeliak ke atas. " Erkkk, sayang jangan macam ni, abang tak fokus nak belajar la kalau macam ni", Cendana hanya tersenyum manis sambil menyandarkan kepalanya ke bahu aku yang sasa sebijik macam Aaron Aziz.

"Amir kau ni kenapa ? ", Kak Amiey Rosmainie tiba-tiba menegur aku , aku sedikit gelabah, "takde pape, kenapa kak ?"Aku memusingkan kepala ke belakang." Kau cakap dengan siapa ? Dari tadi akak tengok kau bising je.", Kak Amiey Rosmainie memandang aku persis peserta Rancangan Islamik Solehah membuat promo." Takde pape la kak, saya nyanyi lagu Awi Rafael tadi",aku cuba kaver line.

Kak Amiey mendiamkan diri dan kembali semula ke alam Koreanya, Sufiea D'am0ur masih setia  menconteng celak ke matanya.Cendana pula tersenyum merenung aku sebijik macam renungan Juliana Evans." Ha, kan kak Amiey dah perasaan" bisik aku ke cuping telinga Cendana yang halus dan peww, Cendana hanya ter'hikhikhik' gedik tapi masih ayu.

"Assalammualaikum", ah lecturer dah masuk pulak dah, " Sayang pergi balik dulu ye, kelas abang dah setat ni", aku memberi arahan ala-ala suami romantik ," Tak nak!", Cendana berdegil, " pergi!", aku tinggikan dan keraskan sedikit volume suara ala-ala suami tegas.Muka Cendana berubah sedih tapi masih lagi comel sebijik macam muka Megan Fox."Ok, sayang boleh stay sini tapi jangan kacau abang nak belajar taw, ok, janji ?", pujuk aku."Janji !", balas Cendana.

"Amir kau boleh diam tak, bising la kau ni, Lecturer kat depan pun kau  nak bising !", untuk kali kedua Kak Amiey menegur aku, kali ni tegurannya agak shadid, " Sorry kak, sorry, saya ketagih betul la dengan lagu Awi Rafael ni",aku memberi alasan yang sama.

Lecturer di depan memulakan kelasnya dengan solawat dan mukadimahnya.Cendana masih merenung aku, mata aku pulak fokus kepada susuk Lecturer di hadapan, " Abang, malam ni kita pergi ICT shah alam nak ?",Ah sudah, celaka apa pergi tempat macam tu. "Ok", aku membalas ringkas menyejukkan hati Cendana.

Cendana mengambil pen aku, lalu hujung pen yang tajam itu di main-mainkan pada leher aku yang seksi sebijik macam Gambit Saifullah.

"Conteng leher abang, Conteng leher abang, hikhikhik", Cendana cuba bergurau tak bertempat dengan aku.
"Sayang apa ni, abang tengah belajar ni kan, tak mau la", aku cuba melarang perbuatan Cendana yang makin menjadi-jadi.Cendana hanya diam dan terus memainkan mata pen itu ke kulit leher aku." Ishhh, geli la sayang, dah lah", tapi cendana terus menerus melakukan aksi itu

" Amir ! Kau ni bising la ", Kak Amiey menegur aku untuk kali ketiga, serentak dengan teguran itu, Paaaaap ! Kepala aku di hentam File tebal oleh Kak Amiey, akibat terkejut dengan hentaman itu, aku tertunduk lalu leher aku tercucuk mata pen yang di mainkan oleh Cendana.

Plashhhh! darah memercik keluar dari leher aku, sampai terpercik ke belakang lalu terkena mata Sufiea D'am0ur yang  baru tadi memakai kontek lens dan celak.

No comments: