Friday, December 31, 2010

Dalil kote

Semasa aku menyertai Homestay harapan Najib 1 Malaysia, aku berpeluang bertaaruf dengan seorang rakan baru berbangsa Cina, namanya Long. Long ambil jurusan ekonomi dan bakal menjadi cikgu ekonomi.


Aku : Ok tak Long amek ekonomi, susah ?

Long : emm, ok la jugak, saya pun ada blaja pasal islamic economic juga ma..

Aku : woah! yeke...( aku tertarik,ada harapan nak tarik Long jadi Muallaf macam Ridhuan tee)

Long : saya ada blaja pasal mudolobah ( sebenarnya, mudhorobah), liba ( sebenarnya riba')

Aku : ooo, bagus-bagus, lagi awak belajar apa ?

Long : ada lagi satu, emmmm, dalil..... dalil..... dalil KOTE !

Aku : Ha, apa dia ?

Long : dalil KOTE ma, Kote, dalil kote sama dalil nakali. ( sebenarnya yang Long maksudkan adalah dalil kot'i dan dalil nakli(دليل قطعي))

Aku : Long, bukan dalil kote ma, dalil kot'i, kot'i, kote tu penis ma! jangan silap sebut lagi, boleh bawak bergaduh ni.

Long : oh! sori-sori, silap ma, Kotthee ma ( masih ada bunyik-bunyik Kote lagi ! )

4 comments:

Faiz Tapit said...

kah3... cegampang

Marhaen Kacak said...

kehkeh...satu lagi entry madafaka punye..kekek

Mesti Baca! : Umat Islam Yang Lemau : Bende Kecik Pun Nak Bising-Bising

iman said...

hahaha..cina punya pelat..

Shairazi Saidin said...

pantat punya amer. hahaha. itu baru long, kalo hong, kalo "insaf secara qat'i" mst dia ckp ISAP KOTE! haha.