Tuesday, March 29, 2011

Semut

Aku pelik dengan serangga bernama Semut ni.

Baru-baru ini, botol minuman aku sering di serang batalion Semut. Yang aku peliknya, air aku tu air kosong, kejadah apa semut boleh masuk, bukan air manis pun.Adakah SYABAS telah memasukkan gula dalam air di Selangor ?

Aku tahu, Semut serangga yang hebat, mereka mampu membina sarang semut yang kompleks dan genius. Aku tengok busut pun aku dah cuak.

Jadi, serangga semut ni merupakan serangga yang pakar dalam bidang kejuruteraan dan perancangan bandar.

Tapi, bila aku tengok bangkai-bangkai semut dalam botol minuman aku ni, kadar respek aku pada semut mula menurun.

Yela, kan kerja bodoh tu masuk dalam botol lepastu sendiri lemas !

Semut, semut.

7 comments:

Ummi Amna said...

yer la..kat rumah pon mcm tuh..tgk semut2 skrng pon dah pndai minum yg tawar2..nak elak kencing manes la tu..haha

Azlina ishAk said...

ko bajet semut tu thu la die nk lemas klu msok lam botol...???=)
tu la beze haiwan ngan manusia......=)

DuniakuAbstrak said...

pernah kena gigit semut kat telor? pedih gila habaq hang...

Oreo said...

semut oh semut

Mitsuo said...

ya betul, aku rasa semut sekarang dah berevolusi dengan pantas. revolusi mungkin? aku pun menghadapi masalah yg sama apabila semut suka pada air masak

Abu said...

semut pun nak elak kencing manis gak...

yok said...

dgn semut pun kau boleh nak emo .
HAHAHA >.<