Sunday, January 29, 2012

Filem Cinta Islamik

Berikut merupakan filem-filem cinta islamik yang akan aku bikin sekiranya aku sa-orang pengarah.

Stongan Cinta : kisah seorang jejaka bernama Rashid yang meminati seorang awek muslimah berpurdah, kisah bermula ketika Rashid mencari buku di perpustakaan, tiba-tiba muslimah berpurdah tersebut terjatuh bersama buku usrahnya di tepi Rashid. Rashid membantu mengangkat buku Muslimah tersebut, lengan jubah muslimah tersebut tersingkap, lalu ternampak lah stongan Muslimah itu yang tertulis " I proud to be Muslimah ". Muslimah itu mengucapkan syukran pada Rashid dan beredar tanpa memberitahu namanya. Semenjak itu Rashid jadi angau dan bermulalah kisah Rashid mencari Stongan Cinta.

Ketika Cinta Bertasbih Kayu koka : Kisah seorang pemuda bernama Rashid yang kerjanya adalah menjual tasbih kayu koka, satu hari tasbih-tasbih kayu koka Rashid telah di curi, begini, ketika Rashid sedang berehat untuk makan di sebuah kedai, Rashid terasa hendak berak, lalu Rashid pergi la ke tandas, dah berak takkan nak bawak tasbih kan ? Rashid tinggalkan tasbih-tasbihnya di atas meja, selesai saja berak, alangkah terkejutnya Rashid melihat tasbih-tasbih kayu kokanya sudah hilang, bukan main baran lagi Rashid, di terbalikkan meja terbabit. Maka bermulalah kisah Rashid mencari tasbih-tasbih kayu kokanya sebagai bukti cintanya pada tasbih tersebut yang selama ini menjadi punca pendapatannya.

Ketika Cinta Berusrah : Kisah seorang ukhti Muslimah, Rosmainie yang rajin menyertai amal makruf Usrah, Kisah bermula ketika Rosmainie mula jatuh cinta pada Presiden Solidariti Mahasiswa Usrah Malaysia, iaitu Hafizi al Mufti. Keadaan menjadi lebih dramatik apabila buku usrah mereka iaitu buku Fathi Yakan ( apa gunanya saya memeluk islam) saling tertukar, kebetulan pula di muka surat belakang buku usrah Rosmainie tertulis ayat gedik " Rosmainie Love Hafizi ", hal ini membuat Rosmainie bercelaru. Lebih memeranjatkan buku usrah Hafizi yang berada pada Rosmainie tertulis "Ros Saranghae " di halaman belakang. Adakah ini cinta ? Adakah ini kebetulan ? Maka bermulalah adegan usha mengusha mereka berdua Ketika Cinta berusrah.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.