Saturday, January 7, 2012

Imajinasi 4 : Ke alam kanak-kanak (2)

Yang tak tahu cerita, baca ni dulu  Imajinasi 3 : Ke alam kanak-kanak (1)


Berita kegeniusan aku semakin hari semakin hangat di hebahkan, sehingga menarik perhatian Timbalan Perdana Menteri Malaysia,yang pada waktu itu ialah DS Anwar Ibrahim.

DS Anwar bersetuju mengadakan lawatan ke sekolah aku untuk berjumpa aku. Maka, menggelabah lah pengurusan sekolah melakukan persiapan menyambut kedatangan TPM yang khabarnya bakal menjadi PM menggantikan Che Det. Setiap hari PIBG bermesyuarat untuk melakukan persiapan rapi.

Hari yang di nantikan pun tiba, DS Anwar datang dengan di iringi sambutan yang gilang gemilang menggunakan duit PIBG.

"Oo ini lah pelajar genius tu ye ", DS Anwar menegur aku.

"hehe, saya biasa-biasa je Dato seri "ujar aku dengan rasa tawadduk.

" Kamu adalah eset negara ! "

" Dato seri, saya ada satu rahsia nak bagi tahu ni, sebenarnya Dato' takkan jadi PM, mata Dato' akan lebam, masuk penjara, dan ada budak nama epol akan cakap dia tak berak."

DS Anwar dengan muka terkejut hanya mendiamkan diri.

Berakhirnya majlis, aku di minta untuk bertemu dengan DS Anwar di dalam sebuah bilik.

" Anak muda, benar kah apa yang kamu katakan tadi ? "

"Benar ! "

"Jadi sekiranya apa yang kamu cakapkan itu benar-benar berlaku, apa yang perlu saya lakukan ?"

"hek eleh, itu pun nak kena ajar, meh sini "

DS Anwar menghampiri aku, dan aku membisikkan ke telinganya.

" Macam ni... engkau buat lah Reformasi ".

DS Anwar mengangguk, tanda faham.