Saturday, December 24, 2011

Bidadari



Ini adalah bidadari saya ( yang belah kiri )

Setiap tahun iaitu pada Hari Krismas  adalah hari lahir bidadari saya. Dan sekali lagi untuk ke 41 satu tahun, hari ini merupakan hari lahirnya.

Ini bermakna setiap kali 25 disember saya akan merayakan sesuatu, walaupun bukan perayaan hari natal tetapi merayakan bidadari ini adalah yang terindah buat saya.

Jika Isa dari Nazareth di rayakan oleh ummat kristian kerana menjadi penyelamat(yang di usapi) buat mereka, begitu juga dengan saya yang merayakan seorang bidadari yang telah Tuhan utus jadi cahaya hidup untuk saya dan adik-adik.

Jika Isa dari Nazareth memberi motivasi kepada Bani Israrel yang lemah longlai di bawah taklukan Romawi, maka begitu juga dengan saya, seorang bidadari telah mengajar saya dengan penuh kasih sayang supaya saya menjadi manusia yang tekad.

Jika Isa dari Nazareth mengharungi pelbagai cobaan dan ujian ketika menyampaikan perintah Tuhan, begitu juga dengan saya yang melihat bidadari ini kerap kali terjatuh, menangis dan berdarah tetapi masih mampu bangun memberi inspirasi untuk saya.Ya, bidadari ini sejuta kali lebih hebat dari Panglima Ludah.

Selamat Hari Lahir Norhayati.

Oh Tuhan, seandainya engkau beri pilihan buat ku untuk memilih sama ada seorang perempuan atau seorang ibu, maka kuatkanlah tekad ku untuk aku pilih seorang ibu.