Thursday, December 8, 2011

Imajinasi 2 : Percintaan Achid Dan Ros

Achid dan Ros merupakan pasangan kekasih, keduanya berasal dari Melaka, keduanya juga belajar di kolej yang sama dan kelas yang sama.Yang paling romantik, keduanya-duanya gemar menunggang motosikal bersiar-siar melawat perigi Hang Tuah dan menaiki menara Taming Sari.

Suatu hari, Achid dan Ros telah berjanji untuk pulang bersama-sama ke Kolej mereka, Ros telah sedia menuggu Achid di susur jalan keluar ke Lebuhraya.Lebih kurang setengah jam Ros menunggu, Achid pun sampai.

"Achid kenapa lambat sangat ni !, Ros nak merajuk la macam ni", Ros memaling mukanya tanda protes.

"Sorry sayang, i sakit perut tadi, singgah berak dekat petrol pam kejap, sorry ea, Muwah ! Muwah! " pujuk Achid.

Hanya dengan dua kali muwah muwah, Ros kembali tersenyum.Oh ye, mereka berdua menaiki motorsikal yang berasingan sebagai tanda percintaan islamik. Achid jalan kedepan, manakala Ros mengikut di belakang Achid, sekali sekala Achid memandang ke cermin sisi, memantau keadaan kekasihnya itu.

Tiba-tiba Ros memecut Achid sambil menghulurkan keropok, " Achid, nah amek ni, mamam sikit "

"Terima Kasih sayang, muwah, muwah", Achid senyum sambil keropok melekat di bibir, Ros membalas senyum Achid.

Mereka berdua memandu di bahagian paling kiri sekali, kebiasaan untuk kenderaan seperti motor dan lori.

"Sayang,sayang! tolong amek gambar Ros !", Tiba-tiba Ros mengherdik Achid.

Punya la Achid terkejut sampai, tersembur keluar keropok yang sedang di kunyah Achid.

"Sayang, lain kali jangan buat achid terperanjat, hesh sayang ni, muwah, muwah."

Achid mengeluarkan telipon bimbitnya, dan menukar setting kamera, Achid  menfokuskan kamera taliponnya pada wajah Ros, Achid ni memang power kalau bab-bab amek gambar atas motor ni, sebelah tangan bawak motor, sebelah tangan tangkap gambar.

'Ok, ready sayang, ready taw, muwah muwah", Achid memberi arahan.

Ros pulak buat muka cute tipikal awek-awek di pesbuk sambil tangan tunjuk peace.

Pap! satu gambar berjaya di ambil oleh Achid. Ros tukar gaya posing, kali ini mencucuk jari telunjuk ke pipinya, pose cucuk jari telunjuk ke pipi ni memang tengah popular dekat pesbuk sekarang.

"Achid, nanti upload dekat facebook taw ! "

" Ok sayang!, muwah, muwah.", Achid hanya mampu taat kepada kekasihnya, kang tak upload merajuk pulak.

Pinnn! Pinnn!, tiba-tiba terdengar bunyi hon dari sebuah lori tangki di belakang Ros yang sedang memecut laju, hampir-hampir hendak melanggar Ros. Ros mengelak lalu serta merta berhenti di bahu jalan, Ros nampak terkejut, mana taknya lagi sikit nak jadi arwah.

Achid hanya mampu melihat sambil mengetap bibir menahan marah, " Sayang ! tunggu situ !", jerit Achid kepada Ros. "Ah lupa pulak, Muwah,muwah!", tambah Achid.

Achid terus memecut laju, matlamatnya untuk memotong lori tangki tadi.

"Lahabau kau !", Achid mencarut di dalam helmet.

Kini posisi Achid sudah berada di sebelah lori tangki tersebut. Achid memecut lagi untuk sampai ke bahagian pemandu lori itu.

" Weh, celake !", Achid menjerit memanggil pemandu lori itu tetapi pemandu itu hanya buat-buat tak tahu.

Dengan pantas, Achid membuka helmet di kepalanya, lalu dengan kudrat jantannya, helmet tersebut di baling ke arah pemandu lori tadi. Gedebuk! helmet itu tepat mengenai kepala pemandu lori itu.Kondisi lori tidak terkawal, terhuyung hayang lori tangki tersebut, lori itu melanggar pembahagi jalan lalu meletup, KEBOM!


Achid hanya terseyum melihat lori itu meletup dan kembali mendapatkan kekasihnya, Ros, yang masih setia menanti di bahu jalan.

" Jom sayang, Muwah muwah".