Saturday, September 25, 2010

Katyn dan Sosilawati




Pembantaian Katyn

Pembantaian Katyn adalah peristiwa pembunuhan secara kolektif dan berjamaah oleh Pasukan Polis rahsia Soviet NKVD ke atas Para Nasionalis Poland sekitar April-Mei 1940.Tragedi ini berlaku ketika perang dunia ke-2, berlaku di Hutan Katyn, Soviet Union Darul Komunis.

Pembantaian ini sama gampangnya dengan peristiwa Holocaust ke atas etnik yahudi.Sama gampang dengan pembantaian di Gaza.Juga sama gampang dengan Pembantaian Rejim PotPol di burma.Dan,lebih kurang gampangnya dengan tragedi Memali.

Jumlah mangsa pembantaian Katyn di anggarkan sekitar 22,000 orang atau sering di sebut-sebut sebanyak 22,768 orang yang sengaja di korban-kan.

1939,Nazi Jerman telah menjajah Poland dari arah barat, kemudian di ikuti oleh tentera Merah soviet Union yang menjajah Poland dari arah timur.Menjadikan Poland di jajah oleh dua kuasa empirial,Nazi Jerman Dan soviet Union.Dah macam 3 sum punya style.

Kebanyakkan mereka yang menjadi arwah dalam Pesta Pembantaian Katyn adalah terdiri daripada tentera-tentera yang tidak langsung menentang penjajahan Soviet,ini kerana mereka telah di beri arahan agar tidak menentang kerana kononnya tentera Soviet akan membantu mereka(Poland) menentang Nazi Jerman.Arwah-arwah lain terdiri daripada doktor,akademika,agamawan,ahli undang-undang,pegawai polis dan orang awam marhein.Mereka di tahan atas alasan menjadi barua balachi dan macai pada Nazi German serta berniat sabotaj pada soviet Union darul Komunis.

Harapkan pagar,pagar makan padi,harapkan nak rambut macam Superjunior,terpotong pulak macam DRROzmey.Harapkan Soviet,soviet pula kenduri besar.Warga Poland yang di tahan ini,akhirnya di bawa ke Hutan Katyn,seorang demi seorang di tembak kepala mereka dan akhirnya gugur syahid mengadap Jesus.

1943,pihak Nazi Jerman telah membongkar kejahatan ini,perkuburan mereka di temui dan di bongkar untuk di tunjukkan pada dunia.Soviet Union tidak mengaku dan tak mau bertanggungjawab ke atas jenayah ini sehingga lah pada tahun 1990,mereka mengaku dan insaf.
Hal ini,sama macam dah berzina dapat anak,lepas tu buang bayi,tak mengaku anak sendiri.

Pada awal pembongkaran tragedi ini, Pihak Nazi Jerman dan soviet Union saling tuduh menuduh antara sama lain, Nazi Jerman cakap soviet yang bunuh itu orang,Soviet pulak cakap Nazi Jerman yang bunuh itu orang.Macam Cibai tak?.Hal ini sama seperti Hasan Ali cakap takde bincang pasal hal kerajaan perpaduan,tapi Harussani cakap ada bincang pulak!

R.I.P untuk mangsa Pembantaian Katyn.


Sosilawati






Semua orang sudah jadi tahap Professor bila bincang topik ini. Kes Sosilawati mendapat liputan meluas pada semua media.Harian Metro pun dah tak buat cover muka depan macam "gadis cantik selalu curang" atau "Restoran Berahi" ,semua muka depan pasal Kes Sosilawati.

Terdapat segelintir orang-orang Melayu yang naik emo bila kes ini di kaitkan dengan pembunuhan yang kesemua suspeknya berbangsa India.Ia seolah-olah sangat alergik.

Maka banyak kenyataan atau komen-komen seperti : "muka BAIK?????HARAM JADAH PUNYA KELING....PUNDEK MONEK....." -DAN- "menyirap je aku tgk keling... makin membuak² benci aku ngan keling mau tragedi kg medan berulang nie babii keling.... eiiii".
Sumber di sini

Orang Melayu seolah-olah merasakan bahawa mereka adalah bangsa Aryan Suci yang tidak melakukan kesalahan apatah lagi membunuh.Dalam erti lain,mereka adalah bangsa Tabligh.
Dan mereka juga seolah-olah lupa yang mereka sering lepak mamak,pekena teh tarik,roti canai,tosai dan capati.Mereka juga lupa yang mereka pakai nombor Maxis yang penguasa sahamnya adalah Macha Ananda Krishnan.Betul cakap Al-kutti,Melayu mudah lupa.

Jadi,apa la kita mahu kecoh-kecoh pasal kes ini,apa mahu rasis-rasis.Macam la kes mengebom Altantuya punya suspek tidak melibatkan Orang melayu.Biar la polis dan Mahkamah settle ini kes.

Paku Tenggiling Ayam Serama , Mengata Keling Dia pun sama.

No comments: