Wednesday, October 27, 2010

DDR feat Maher zen







Untuk pertamanya, kepada penyokong Penyanyi islami Meher zen jangan lekas marah dan melatah, jangan lekas emo dan menyirap. Begitu juga sama penyokong JM5 dan Ddr. Pikirkan saja gambar di atas ini hanya jenaka dan komedi.Bukan menganjing, tapi mengKAHKAH.

Mari kita lihat apa persamaan dua susuk di atas ini.

Kedua-duanya merupakan Usahawan, yang belah kiri usahawan dalam bidang Musik.Tiketnya laris terjual habis ketika mini konser nya beberapa minggu yang lalu.Yang belah kanan pulak usahawan dalam bidang mengkuruskan orang, merubah gemuk menjadi lansing.Targetnya 40 juta ringgit untuk filem sulungnya.

Lihat apa beda kedua mereka. Yang belah kiri gemar mengenakan topi golf sebagai penutup kepala.Mungkin kepalanya tidak punya rerambut, manakala belah kanannya di lihat lebih bergaya, gemar mengenakan sut tuksedo berkilat, kadang kala warnanya janggal dan aneh.Dan yang paling penting tidak memakai penutup kepala, hanya memperagakan rerambutnya yang pelik dan ala-ala rocker gitu, tapi kalau rerambutnya di salon kan dan di rebondingkan pasti akan kelihatan ala-ala The Beatles dan tidak menyakitkan apabila melihatnya.

Kedua-duanya selebriti. Yang belah kiri terkenal kerana nyanyian nya yang bergenre islami, ramai yang kata musiknya layan dan menginsafkan, UNIC, IN-team, rabbani, hijaz dan raihan tenggelam gara-gara kemunculan mamat bertopi golf ini. Ah ! pasti kumpulan nasyid lokal tanah air harus berkepala botak dan mengenakan topi golf jika mahu naik semula. Kopiah raihan sudah tidak di minati lagi.

Yang belah kanan ? ada yang kagum, ada yang membencinya.Mereka yang setia melanggan akhbar kosmo pasti akan terlihat wajahnya, setiap hari, satu helaian penuh akan bercerita tentang dia dan bizz nya, itu belum campur gambar iklan besar beliau lagi.Siapa yang menjadi rakannya dalam pesbuk, jangan lupa baca status nya. Ok ?

Dari seorang Doktur pakar sakit puan akhirnya menjadi usahawan, pengeluar filem dan seterusnya bergelar selebriti, itu lah DDR.Berdasarkan status pesbuk dan laman kosmonya, dia mempunyai cita-cita menggunung mahu menjadi usahawan berjaya dan membantu masyarakat dengannya bizz nya.Ada reaksi positif, ada juga reaksi negatif dari masyarakat.

DDR mungkin tidak pernah menonton rancangan realiti Af , di Af perjalanan dan pencapaian setiap peserta bergantung kepada undian penonton.Kebiasaannya, peserta yang berpewatakkan pasif, menggelabah, pailang dan poyo tidak akan menjadi tarikan pengundi untuk mengundi.Sebaliknya peserta yang rilek-rilek je, kacak, cun dan kudus akan menjadi tarikan untuk di undi, seperti anak felda yang berkepala botak persis maher zen.Itu lah realiti Af, apa barang borak pasal Af ? Af tu apa ? DDr sepatutnya memahami budaya masyarakat Malaysia yang terang-terang tidak tertarik dan cepat meluat dengan personaliti yang, yah ! yang seperti tidak menjadi tarikan pengundi dalam Af tu.


Saya fikir kalau Ddr bisa melamar Maher zen berlakon dalam filem 2 alam, pasti sasaran 40 juta itu hanya minimum.Kecik anak punya sasaran.

Saya juga fikir jika Ddr melantik maher zen sebagai duta atau model promosi (bukan Ddr ) JM5 nya , pasti JM5 laris bagai pisang panas, kalau jualan album maher zen sekali pakej dengan JM5 pun orang sanggup beli.Boleh jadi, ini peluang untuk ddr go international.

Kadang-kadang, saya juga fikir, alangkah indahnya jika kita bangun pagi dan membuka helaian kosmo.Sampai ke helaian herba prima, terpampang gambar dua personaliti ini tersenyum memegang JM5, manakala tangan sebelah menunjuk isyarat 'bagus'.

Saya setia menunggu saat itu.





MZ : enta, jangan lupa panggil ana berlakon untuk filem ke-isnani enta yah.
Ddr : MZ, ddr akan terus maju kan bizz untuk rakyat, ddr akan terus cipta fenomena,ini cara ddr, ddr the dragon.



10 comments:

iman said...

bagus..perbandingan dua insan yang hebat..kahkahkah..

Catherine- said...

wow~ speechless!

Love is Life said...

lmao~~~~~~~~~~~

Achilles said...

=)

nurin adilla said...

hahahaha...awin faham maksud yg nk dismpaikan,.....guling2 gelak

Achilles said...

Kalau faham xpe, jangan salah faham taw, hahah =P

Nobita Sensei said...

tak sangka betul lu buat macam ni maher zain! gua keciwa.

Achilles said...

maaf kan gua =)

TUKANG KATA said...

gua percaya mz mampu jadi daie, tp maaflah gua tak nampak dakwah ddr.

:D

Achilles said...

Tukang kata WAJIB tonton filem 2 alam..=)