Sunday, October 3, 2010

Bukan Magika, Tapi Pasal Awek PLKN cun.




ok la, ok la, aku mengaku yang aku tengok ini cerita dekat PAWAGAM, ulang balik, PAWAGAM. Kah! kah! kah!

ok la,ok la, dan aku mengaku jugak yang aku memang cukup-cukup menyampah menuntun cerita melayu, terutama cerekarama yang cerita pasal syarikat juta-juta orang melayu. Lepas tu, bila malam pulak, tayang cerita hantu, kena sampuk dekat hostel, saka, lepas tu ada bomoh datang jadi hero hapuskan setan,Ciss! Freemason semua tu!

So, memang aku annoying dengan cerita melayu ni, cerita melayu yang kali terakhir aku tuntun pun cerita Sang Pemimpi, itu pun bukan cerita Malaysia bai, cerita tu dari Indon yang serang duta Malaysia itu hari.

Sebelum-sebelum ni pun, cerita-cerita yang aku layan adalah, cerita barat yang berunsur sejarah,perang dan fiksyen.cerita saka-saka setan ni aku tolak belakang!

Jadi, apa kejadahnya, tiba-tiba aku nak tengok Magika ni, nama cerita pun Magik, ini mesti ada kaitan sama Illuminati dan Freemason! Aku sekarang tengah tunggu,kot-kot ada budak-budak genius yang mampu membongkarkan kaitan konspirasi Filem magika dengan Freemason atau Illuminati.Alah! macam iklan raya tV3 dan AJL itu hari.Lepas tu,tak pasal-pasal KRU kena cop sebagai ejen Illuminati. Kah! kah! kah!

sebenarnya, member aku yang belanja aku tengok cerita ni, dia yang nak belanja, takde hallahhhh.Yang membuatkan aku sedikit bersyahwat nak menuntun cerita ini ialah, bila aku dapat tahu yang pegang watak utama cerita ini merupakan seorang awek cun PLKN.Ye, seorang bekas kekasih mamat KL driftt.Juga seorang yang keputusan SPMnya tak berapa nak banyak A.
Tapi muka dia memang A aku bagi bai!

jangan salah faham bai, ini bukan rebiu untuk sebuah filem, ini adalah manifestasi gelojak hormon testosterone laki-laki normal.

Cerita ni tak gempak pon.Secara jujur aku mengantok bila tuntun ini cerita.Sebab cerita ni genre Musikal filem, so banyak dengar suare Mawi felda mengaji dan berzanji.Tapi, nasib baik ada awek cun PLKN, terjaga jugak la aku dari tidor.Sebenarnya, suara awek cun PLKN ni tak sedap pon, masa nyanyi, tapi bila dia dah buat memek muka cute-cute, ni yang buat aku rasa nak bangun dan pergi cium muka dia dekat skrin wayang tu.Tapi takpe, aku jenis boleh tahan punya orang.

Ok, KRU memang berani melakukan kelainan dan cuba untuk kreatif, so,mereka berjaya lakukannya.Aku cakap macam ni bukan sebab pasal awek PLKN cun tu bai, tapi pasal KRU cuba untuk mencuba sesuatu yang baru.sesuatu yang lain, yang lain dari cerita saka-saka melayu dan cerita syarikat melayu kaya raya.

Walaupun, kalau nak di bandingkan, Filem luar negara lagi gempak dan bukan sesuatu yang baru bagi mereka membikin musikal filem seperti Magika ni, tapi kalau standard 1 Malaysia kita ni, kira Filem Magika ni orait-orait jugak lah.

Aku paling menyirap bila budak kecik si Fimie don tu bersentuh-sentuhan dengan Awek cun PLKN kegemaran aku.Ntah, belum sunat ke tidak budak kecik tu!



Agak-agak laaa..Gampang apa budak kecik tak baligh ni nak pegang-pegang tangan dia.





Aku cakap cukup! cukup!!







Ok.untuk menunjukkan yang aku ni gentle, aku dengan machonya telah meminta numbor telipon awek cun PLKN tu.Biasa laaah, setiap benda yang chantek mesti lah orang dengki.Bukan perempuan je jeles, tak kurang juga ada laki-laki gay yang turut jeles dan emo.Tapi aku buat gaya cool-cool je. Rupanya susah jugak berkapel dengan artis ni.Ok lah,aku gerak dulu, awek PLKN cun call aku, pasal dia dah janji nak nyanyi satu lagu.Suara sedap tak sedap, layan je laaaa.

4 comments:

Mu'az Azmi said...

lepas ni amir nak lyan citer 2 ALAM pulak
kerana citer itu adalah garapan idola die.. ha3

Achilles Monoloules said...

Kah kah kah! kau gampang kan muaz! kau da lah owner FB membenci dia..sial kan kau...hahah

Lovely Bella said...

hehehe bukan awek plkn pujaan ko tuh FARID HAMIL yg punyer ke.ermm.. aku doakan laa ko dpt no tepon.. alamat umah, fax no , email awek plkn tuh.. ari nih baru nak tgk magikaa!!


btw, untung gak jadi budak x baligh.. leh pegang hahaha...

Achilles Monoloules said...

Hahahaha...kalau aku dapat no dia pun belum tentu dia akan reply mesej aku...hahaha

Selamat menuntun Magika! =)