Friday, October 15, 2010

Maher zen dan Selangor Fc di botol budu kan



Bangunan ini menjadi saksi.Bangunan ini menjadi naungan kepada susuk lelaki berkepala botak tetapi gemar memakai topi golf.

Malam itu, pokok-pokok di sekeliling bangunan ini tenang dan permai di alun zikir-zikir.

Tasik di tepi bangunan itu juga tenang.Ikan-ikan di dalamnya turut berInshaallah dan baraka allahu lakuma bersama penghuni bangunan ini.

Mat rempit di hadapan dataran juga tidak kelihatan, motor-motor mereka semua pergi ke arah masjid negeri.

Pasangan kapel jugek tidak lagi bercumbu-cumbuan dan berinzal.

Bangunan Umno selangor yang berhampiran dengan bangunan ini turut terkena tempias barokah.I see a light.

Mereka yang keluar dari bangunan ini selepas tamat konserto turut gembira kesyukuran.Mereka sangat bertuah,The Chosen One.

Sementara itu.

Sedang Maher zen berinshallah dan barokallah, Jauh dari Bandaraya Shah Alam, di sebelah pantai timur, Gergasi merah telah di hempuk kepalanya dengan botol budu sebanyak tiga kali hempuk.Kelantan 3-0 mangsa hempukkan botol budu.

For the Rest of My Life, ini adalah persembahan tergampang selangor, menang semua peringkat kumpulan pun tak guna.Kepala botak Hardi jaafar dan Khairul Anuar baharom belum cukup untuk membawa barokah Maher Zen di tengah padang.

Open Your Eyes la player selangor, takkan kau orang tak malu sama Maher zen. Hardi jaafar, kau dah la main tah pape, lepas tu ada hati mahu botak macam Maher zen.Kau tak malu ke?

Tapi, aku tetap optimis, semua ini ada hikmah, kekalahan selangor di ganti dengan kehadiran Maher zen ke negeri selangor.Hotel concorde shah Alam, Masjid negeri selangor dan auditorium MBSA menjadi saksi semua ini.Thank You Allah.

Takkan kau nak Maher zen datang kota baru bai,kau gila?, kesian la dia kena baling mercun nanti.

Insha Allah, brade Maher zen cakap, lain kali dia datang Malaysia lagi.Insha Allah, taun depan Piala Malaysia akan kembali ke selangor Darul Ehsan.

Baraka Allahu Lakuma Selangor!


Kalau match dengan kelantan tak bertembung sama konsert
Maher zen, aku mesti main baik punye!




mashallah! kaifa, selanjur boleh kalah, baghal!


3 comments:

themalin said...

hahaha aku suke lah amir!! :P

najihah said...

saya tak minat bola..saya minat maher zain...

;)

satu penceritaan yg indah pada saya.

ASSOYFINGER67 said...

aku...tergaru2 kepala....tapi malam tu selangor macam main hdak tandak jer....may be..huhu..apapun tahniah kelantan...maher..aku tak maher fasal die...asyik bW jer sampai tak baca paper huhu